Vores rejse til Istanbul: Kulturoplevelsen

Vores rejse til Istanbul: Maden og hotellet!

20170710_124240Vi har været igennem historien i Istanbul.. Vi har set seværdighederne og snakket om alle de kulturelle indtryk. Nu er det tid til at vise det luksuriøse hotel vi boede på! Det hed Wyndham Grand Marina Hotel, og personligt har jeg aldrig været på et hotel som dette..
Line og jeg forlod Danmark kl. 2.00 om natten (efter en mindre tur til København fra Aarhus), og vi landede i Istanbul kl. 6.00 om morgenen lokal tid. Herefter ventede det mest omfattende sikkerhedstjek jeg har været med til! Vi var udkørte, vi var trætte og efter næsten 2 timers kø i lufthavnen ville vi egentlig bare gerne i seng! Men det skete ikke da vi først ankom til hotellet:

20170707_23103420170707_08403620170707_23124320170710_141034Vi blev fuldstændig overvældet! Hotellet er kæmpestort og ligner nærmest et palads indvendigt! Alt var rent, skinnende og de havde endda en lille maskine i hjørnet der pustede dufte ud i rummet. Vi fik ikke engang lov til at gå med vores egen bagage! Lige så snart vi steg ud af bilen stod der en piccolo klar til at tage imod os, som hilste og kørte vores bagage ind i lobbyen. Det første vi lagde mærke til var den gigantiske lysekrone der hang midt i rummet! Indretningen på hotellet generelt var ulig noget jeg har set. Selvom alle møbler og pynt var moderne, fik man stadig en distinkt fornemmelse af at træde tilbage i tiden. Til dengang sheiker levede i paladser som disse. Vi var begge rimelig opstemte, og vi besluttede os for at skrotte planen om at sove og tjekke morgenmadsbuffetten ud i stedet!

omelet20170707_090529morgennmad20170710_100008Ja.. Der kan vel ikke være tvivl om at morgenmaden også var latterligt god.. Hvis man ikke kunne finde noget man kunne lide derinde så lyver man! Der var selvfølgelig klassikerne som cornflakes, brød, pandekager og alt det stads.. Derudover kunne man så også lige få lavet en bland-selv omelet af den flinke herre på billedet eller en fyldt pandekage af den søde dame under ham. Man kunne få varme retter, tyrkiske specialiteter og endda frisk honning. Man kunne sågar presse sin egen juice.. Alt imens man sad i det fri under parasollerne og under konstant opvartning af alle de flinke tjenere, som bød på kaffe og the. Det var rigtig nemt at stå op om morgenen, når man vidste hvilken morgenmad man stod op til! Det var rart at man havde muligheden for at starte morgenen sundt med det kæmpe udvalg af frugt, grøntsager, sunde retter og müsli de havde. Så kunne man da i det mindste forsøge at overtale sig selv til at holde den slanke linje, før man styrede hen mod bordet med pandekager og muffins..

20170709_123214

20170709_12324920170709_123240Efter den luksuriøse morgenmad gik turen op til værelset – Hvis vi ikke følte os royale da vi trådte ind i lobbyen, så gjorde vi det i hvert fald nu! Alt på værelset var beklædt i lysegråt og møblerne lignede noget fra den franske renæssance.. For ikke at nævne størrelsen på værelset og ikke mindst sengen! Vi kunne ligge der så lange vi var begge to, og nærmest stadig føle at vi ikke lå i samme seng. Alt i alt var værelset virkelig flot og nytænkende! Her tænker jeg på det meget underlige spejl vi havde ved siden af sengen, som man så også lige kunne åbne og have fuldt udsyn ud til badekarret! En smule perverst men også meget fedt..
Sengen var simpelthen for fristende, og vi kom til at tage en lille blunder inden turen gik op til poolen..

20170707_150007

20170707_150031Wyndham Grand har 3 pools i alt. En indendørs (som desværre var lukket), en pool i bunden og én på toppen! Det var rimelig specielt at ligge på toppen af bygningen og sole sig med udsigt over hele marinaen! De 2 restauranter lå også øverst, så man kunne også bestille sin frokost over til sin stol. Vi havde det lige lidt for lækkert den uge.. Men jeg kunne næsten bedst lide at sole ved den nederste pool (som man kan se på det øverste billede i indlægget). Der kunne man ligge i store runde solsenge, og der var også lidt mere liv. Lidt for meget liv, når mågerne og nabokattene kom på besøg.. Men der var faktisk overraskende mange familier og danskere på hotellet, så vi kunne hurtigt møde folk at snakke med dernede. Man kunne snildt bruge en eftermiddag i disse omgivelser! Men vi skulle også være bare lidt aktive den dag, så vi gik ned for at tjekke fitnesscenteret ud.gymCenteret var over al forventning. Når man tager på ferie accepterer man normalt at man går ind til en uge uden den regelmæssige træningsrutine, og at man skal “ordentligt igang igen” når man kommer hjem. Det var intet problem her! Det er lige før Fitness World har fået sig en konkurrent i Istanbul! Der var holdklasser, spinninglokaler, frivægte, crossfit-område, maskiner og løbebånd! Man kunne sågar tage sig en lille sparrings-session i ringen, hvis man er til den slags. Centeret ligger under jorden, så der er dejlig køligt og massere af plads til alle! Jeg ventede sjældent på maskinerne, og hvis jeg endelig lige skulle vente et minut, kunne jeg gå over og få mig et glas iskoldt vand i vandautomaten. Wyndham har lige sat en ny standard for trænings-centre på hoteller! Det var lige før jeg fik trænet mere dernede end jeg gør herhjemme!
20170712_20141820170707_2148521499524645072Aftenen sænkede sig efterhånden over vores første dag, og det var blevet tid til noget mad på toppen! Vi har sjældent spist så god mad med så god en udsigt som denne! Vi kunne se ud over hele Fenerbache og bugten. Solen går relativt tidligt ned i Istanbul, og det betød at vi kunne få lov at se en solnedgang til næsten hver eneste aftensmad! Det var virkelig specielt at sidde der. På toppen af Istanbul med udsigt ud over bugten og sin kæreste over for sig. Det vil jeg ikke glemme foreløbig! Det var virkelig en oplevelse der var hele turen værd. Efter en fornem menu og en kop kaffe gik turen i seng for første dag i Istanbul. Så faktisk nåede vi hele hotellet rundt på første dag! Dog var der også en masse lækre ting i området vi kunne opleve. Og med opleve mener jeg spise.. pancake-placemagnum
Lige rundt i området var vi så heldige at finde et lille “American Style” pandekagehus ved navn Maple Barrel. Ikke lige hvad man forventer at finde midt i Istanbul! Men lækkert det var det. Man kunne bestille en masse forskellige slags pandekager og crepes. Man kunne også få sig en lille lækker pandekage/fondue morgenmenu, hvor man simpelthen får en masse små pandekager og alverdens dyppelse! Vi kom der dog om eftermiddagen så det blev til en “lille” menu med 3 pandekager, bananer, jordbær, hvid ckokoladesovs og en cappuccino ved siden af. Det var nogle af de lækreste pandekager jeg længe har fået! Og biksen i sig selv havde en virkelig sød charme, med træbestik og hele baduljen.
Derudover fandt vi også en Magnum workshop.
Ja det er rigtigt.. Man kunne lave sin egen Magnum! Enhver is-elskers drøm.. Vi fik lov til at vælge en chokolade, 3 slags topping og lige en chokolade udenpå også! Udover at det nærmest krævede kirurgisk ekspertise at spise isen med alt de stads, så smagte den himmelsk! Endnu mere grund til at komme så meget i fitness dernede, men de var den ekstra motion værd!

Det var det sidste indlæg om vores Istanbul-tur, og jeg håber I har nydt det! Men bare rolig, I bliver ikke snydt for rejseindlæg. Snart går turen til Rom, så vi lægger ikke endegyldigt låg på rejseindlæggende. Kun for en stund.

Ha’ det godt til næste gang!
#SES

Vær den første til at kommentere!